Dagelijks archief: 7 januari 2021

Nummer 82:

Een echte theeleut, dat zullen veel mensen in mijn omgeving wel zeggen over mij. Gelukkig lust het merendeel van mijn familie en vrienden ook graag thee, dus komt dat even goed uit. Ik heb meestal wel 10 tot 15 smaken thee om uit te kiezen. Prettig voor anderen en prettig voor mijzelf.

Ik hou niet van “gewone” zwarte thee; ook niet als die zwarte thee een smaakje heeft. Groene thee, witte thee, rooibos; keuze genoeg gelukkig. Op de foto zie je 5 soorten die ik wel nader wil toelichten. Omdat je sommige soorten beter overdag kunt drinken en andere soorten beter in de avond. Of omdat groene thee met een wat lagere water temperatuur lekkerder is. En omdat het proberen van een ander merk of een nieuwe smaak ook voordelen heeft.

Sterrenmunt is een kruidenthee die je met of zonder zoethout erin kunt kopen. Zoethout kan bij sommige mensen de bloeddruk verhogen (het is een onderdeel van drop). Groene thee met een smaakje is in dit geval een lente/zomer thee omdat hij fris is. En er zijn veel merken en smaken te koop. Rooibos komt van een struik en wordt door velen geen echte thee gevonden. Ik vind het bij uitstek een avond thee en lekker zoet. Kamille thee is rustgevend en als je op zoek gaat naar alle voordelen hiervan dan ben je voorlopig nog niet uitgelezen. Mijn favoriete thee op dit moment is Gember thee. Deze koop ik bij de Turkse winkel en ik heb er al veel mensen in mijn omgeving mee aangestoken. Wie weet is het ook iets voor jou?